Odlehčení krosky

Kroskám věnujeme poměrně dost času a pro jejich vylepšování i samotnou stavbu jsme si vyšlápli pár zajímavých cest. Ale nejdřív, co je kroska? 

V cyklistice je kroska - cyklokroska - cyklokrosové kolo. V koloběhu, možná díky modelům CrossMAX, Cross 29er a CrossFIX, jsou koloběžky, po cyklisticku řečeno, bikové. 26-29" kolo vpředu, 20-26" kolo vzadu. Nyní dokonce existuje PG 29x29. Masakr.

Pláště se používají šíře od 1,85" více, užším hrozí v terénu proražení. Pokud to jde, vozíme bezdušové varianty. Plášť snese méně tlaku bez rizika proražení o kořen či kámen, váhová úspora okolo 200g na obvodě. To už stojí za úvahu.

Samozřejmě se dá cenou dostat do závratných čísel. Že to ale není bezpodmínečně nutné jsme se přesvědčili při odlehčení sériového stroje Kickbike CrossMAX 20V Aleše Rozbroje. Z 10,4kg na 8,1kg při výměně předního kola, vidlice, brzdy. Bezdušové zapletené kolo AC light, plášť Continental RaceKing 2,2" je naší nejpoužívanější ověřenou klasikou. Na tomto plášti v hladké verzi nám holandský koloběžkový mág Piet Groeneveld hravě nařezal i v silničních závodech. Damn!